Normes i consells
Normes i consells
Fes un bon ús del Bicing. Segueix sempre aquestes normes i consells:
- Respecta sempre les Condicions d’Ús del Servei.
- Utilitza sempre que sigui possible els carrils bici o zones habilitades per a la circulació de bicicletes quan realitzis els teus trajectes.
- Quan circulis amb la bicicleta tingues especial atenció amb els punts cecs de visió de la resta de vehicles, en especial els cotxes, furgonetes i sobretot camions, que tenen una visibilitat molt limitada des de la seva posició elevada. Són el principal motiu dels accidents en bicicleta, circula amb precaució i procura estar sempre en l’angle de visió de la resta de vehicles!
- L'abonat/da és totalment responsable de la bicicleta des del moment en què l'agafa d'una estació fins que la torna correctament a la mateixa estació o a una altra. La bicicleta no es pot lligar a arbres, semàfors, bancs o papereres, ni aparcar davant les zones de càrrega i descàrrega o d'estacionament per a persones amb discapacitat.
- Cal respectar la normativa vigent referent a la circulació de bicicletes.
- El servei Bicing està prohibit als menors de 16 anys. Les persones que tinguin 16 i 17 anys necessitaran una autorització signada pel seu pare/mare o tutor legal que hauran d'entregar a l'Oficina d'Atenció a l'Abonat per tal de poder abonar-se al servei. La documentació que necessites per fer aquest tràmit la pots consultar a l'apartat “com abonar-se”.
- No es permet la utilització d'una altra bicicleta fins a que no han passat 10 minuts des de que s'ha retornat l'anterior.
- Les bicicletes del sistema Bicing no poden ser utilitzades a la resta de transports públics com el metro, l'autobús, els ferrocarrils, el tramvia o el tren.
- Les bicicletes no poden circular pels carrils bus.
- Quan la bicicleta circuli per la calçada, has de respectar les normes de trànsit vigents com qualsevol altre vehicle (fer cas dels semàfors i respectar els passos de vianants, respectar sempre la preferència dels qui van a peu, indicar amb anterioritat les maniobres d'avançament o canvi de direcció.
- Disposes de tota la informació referent a les cobertures del servei Bicing al següent link: Cobertures dels contractes d'assegurances per al servei del Bicing.
Decàleg
Decàleg del bon usuari
Fes un bon ús del Bicing. Segueix sempre aquestes pautes:
Circula amb civisme i precaució, el Bicing és de tots, cuidem-lo!
Es prohibeix cedir la targeta. L’assegurança només cobreix al titular.
No portis altres persones. És perillós i fas malbé les bicicletes.
Comprova el bon estat de la bicicleta. Tens 3 minuts per canviar-la.
Tingues sempre actualitzades les teves dades a la zona d'usuaris Smou. Evitaràs el bloqueig de la targeta.
És obligatori comprovar la correcta devolució de la bicicleta (introduint la targeta al lector del quiosc o consultant l'app Smou) després de cada ús. És la teva garantia.
Per la teva seguretat, et recomanem l’ús del casc.
Si l’estació està plena, pots obtenir 10 min. extra sense cost introduint la targeta al quiosc o amb l'app Smou.
El Bicing és un servei compartit i limitat. A certes hores, és possible que no trobis bicicletes.
A la nit, fes-te veure! Et recomanem l’ús de peces de roba reflectants.
Senyalitza i avisa dels girs amb antelació suficient.
Què és Bicing?
Què és Bicing?
El Bicing és el transport urbà basat en l’ús compartit de la bicicleta mecànica i elèctrica. Un servei senzill, pràctic i sostenible que pots utilitzar en els teus trajectes per la ciutat. Per anar on vulguis i quan vulguis, sense fums ni sorolls.
Què no és el Bicing?
No és un sistema públic de lloguer de bicicletes per a ús turístic o recreatiu. És un mitjà de transport i un complement ideal al transport públic tradicional de la ciutat. La seva finalitat és cobrir els petits trajectes diaris que es fan per dins de Barcelona. Si el que desitges és llogar una bicicleta per fer una ruta turística per Barcelona o una sortida de més llarga durada et convidem a visitar la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona, on hi pots consultar les entitats de lloguer de bicicletes.
Com abonar-se?
Com puc abonar-me al servei de manera online?
Accedeix a la Zona d’usuaris Smou via web o app, si no estàs registrat hauràs de donar-te d’alta. Un cop hagis accedit dintre de l’apartat “Serveis” fes clic a “activar” Bicing, tria la teva tarifa, omple les teves dades i segueix els passos indicats per realitzar el pagament online. En aproximadament 10 dies rebràs al teu domicili el pack de benvinguda al servei que inclou la teva targeta d’abonat.
Si transcorreguts 10 dies no has rebut el pack de benvinguda pots posar-te en contacte a través del telèfon d’incidències per verificar que la teva adreça és correcta i sol·licitar un nou enviament. Un cop tinguis la targeta, accedeix de nou a la zona d’usuaris Smou via web i activa-la a la secció “Activar targeta” dins de Bicing a l’apartat “serveis”.
Mentre arriba la teva targeta pots utilitzar l'app Smou per agafar bicicletes en el nou servei Bicing.
Degut a la situació actual, els temps de recepció de la targeta Bicing es poden veure afectats.
Com puc abonar-me al servei de manera presencial?
Els Punts d’Atenció Ciutadana B:SM només realitzaran tràmits presencials amb cita prèvia. Si tens dubtes sobre el tràmit, pots resoldre’ls al telèfon 93 887 50 34.
Demanant cita prèvia i adreçant-te al Punt d'Atenció Ciutadana. En aproximadament 8 dies rebràs al teu domicili el pack de benvinguda al servei que inclou la teva targeta d’abonat. Si transcorreguts 8 dies no has rebut el pack de benvinguda pots posar-te en contacte a través del telèfon d’incidències per verificar que la teva adreça és correcta i sol·licitar un nou enviament. Un cop tinguis la targeta, accedeix de nou a la zona d’usuaris Smou via web i activa-la a la secció “La meva targeta Bicing” dins de Bicing a l’apartat “serveis”.
Mentre arriba la teva targeta pots utilitzar l'app Smou per agafar bicicletes en el nou servei Bicing.
Degut a la situació actual, els temps de recepció de la targeta Bicing es poden veure afectats.
Com puc abonar-me si tinc entre 16 i 18 anys?
Les persones que tinguin entre 16 o 17 anys necessitaran una targeta bancària compatible amb el protocol de compres segures per Internet i aportar els següents documents durant el procés d'alta a la zona d’usuaris Smou via web:
- autorització signada pel seu pare / mare o tutor legal
- Original o fotocòpia de l'DNI o NIE del Menor i del tutor/a legal que realitza l'alta.
- Original o fotocòpia del llibre de família o partida de naixement.
- Condicions d'Ús del servei signades pel tutor legal
Atenció al client revisarà la validesa dels documents amb la major rapidesa possible i comunicarà per email a l'usuari com continuar amb el procés d'alta.
He de contractar una tarifa diferent per utilitzar les bicicletes elèctriques?
No cal, pots utilitzar les bicicletes elèctriques amb qualsevol de les dues tarifes disponibles al servei. Només has de localitzar una bicicleta elèctrica a l’estació i apropar-te per desbloquejar-la. Per retornar-la pots fer-ho a qualsevol ancoratge disponible. Has de tenir en compte que les tarifes per ús de les bicicletes elèctriques varien respecte les mecàniques, pots consultar-les aquí.
El Bicing és només per ciutadans residents a Barcelona?
El Bicing és un servei pensat per a ciutadans de Barcelona, no per al turisme, ja que per als visitants eventuals de la ciutat hi ha una àmplia oferta d'empreses de rènting de bicicletes.
Per garantir que al servei accedeixen els usuaris residents o que freqüenten habitualment la ciutat, al moment de l'alta es sol·licita un DNI o NIE vàlid associat al titular de l'abonament.
L'adreça d'enviament de la targeta pot estar ubicada fora de la ciutat, dins l'àmbit de Catalunya, tot i que es recomana que sigui una adreça dins de Barcelona per garantir l'enviament en el temps estimat de lliurament.
Pagaments
Com es realitzen els pagaments a Bicing?
La quota anual es paga en el moment de l’alta via targeta bancària. Recorda que, actualment, i degut a la normativa europea per a pagaments online, hauràs d’autenticar-te seguint el mètode definit per la teva entitat bancària.
Si tens seleccionada la renovació automàtica dins la Zona d’Usuaris d’smou, el cobrament de la quota anual es farà automàticament a la targeta bancària que tinguis associada, quan hagi passat un any de l’inici de la subscripció
Els trajectes que comportin un cost seran cobrats a la targeta bancària de l’usuari un cop per setmana: diumenge, de manera agrupada amb els desplaçaments que l’usuari hagi efectuat en el mateix període de temps. És a dir, setmanalment s’agruparan els càrrecs addicionals i es realitzaran els cobraments.
Els usuaris tindran també el desglossament d’aquests viatges a l’historial de l’app smou o bé a la seva Zona d’Usuari d’smou.
En quins casos es fa un càrrec per trajecte?
- Si tens contractada la tarifa per ús
- Trajectes de més de 30 minuts de durada
- Trajectes en bicing elèctric
Utilitza Bicing amb l'app Smou
Com puc activar el servei Bicing des d'smou?
Accedeix a la Zona d’usuaris smou via web o app, si no estàs registrat hauràs de donar-te d’alta. Un cop hagis accedit a l’apartat “Serveis” fes clic a “activar” Bicing, tria la teva tarifa, introdueix les teves dades i segueix els passos indicats per realitzar el pagament online. En aproximadament 8 dies rebràs al teu domicili el pack de benvinguda al servei que inclou la teva targeta d’abonat.
Si transcorreguts 8 dies no has rebut el pack de benvinguda, pots posar-te en contacte a través del telèfon d’incidències per verificar que la teva adreça és correcta i sol·licitar un nou enviament. Un cop tinguis la targeta, accedeix de nou a la zona d’usuaris smou via web i activa-la a la secció “Activar targeta” dins de Bicing a l’apartat “Serveis”.
Com agafo bicicleta amb smou?
Selecciona l’opció “obtenir una bicicleta” dins el mapa principal amb el servei Bicing seleccionat, escaneja el codi QR i espera que el llum groc es torni verd i retira la teva bici.
Tens 3 minuts per comprovar l’estat de la bicicleta, i si no el consideres correcte,pots retornar-la i agafar-ne una altra sense haver d’esperar 10 minuts.
Com comprovo l’ancoratge?
Des de smou només hauràs de consultar la pantalla principal del mapa. Un cop hagis retornat la bicicleta a una estació,t’apareixeràun missatge informant-teque el teu trajecte en Bicing ha finalitzat correctament amb les dades d’inici i final del trajecte.
Si continua apareixent la llima amb l’hora d’inici del trajecte i no surt aquest missatge, vol dir que el teu trajecte continua en curs. Si ja has retornat la bicicleta, hauràs de contactar amb el servei d’atenció al client per tal que ho solucionin.
Per què s’ha incorporat l’app Bicing a l’app smou?
Per integrar serveis de mobilitat de Barcelona dins la mateixa app i així facilitar la intermodalitat dels transports per a l’usuari.
Incorporar el servei Bicing a smou ha comportat una sèrie de millores:
- Millora en la visualització de la disponibilitat de bicicletes en les estacions.
- Comprovació automàtica del viatge consultant l’app.
- Consulta de dades de l’abonament des de l’app: estat de la subscripció, tarifa vigent, dies restants per a la renovació, etc
- Informació del trajecte en curs més detallada: tipus i matrícula de la bicicleta, tarifa vigent, hora d’inici, etc
- Històric d’ús del servei consultable a l’app
- Suport tècnic dins la mateixa app.
Com puc utilitzar totes les funcions de Bicing dins d’smou?
- Agafar bicicleta: Amb el teu abonament actiu podràs desblocar una bicicleta seleccionant l’opció “obtenir una bicicleta” dins la pantalla de mapa amb el servei Bicing seleccionat.
- Comprovar ancoratge: Amb smou, només hauràs de consultar l’app després de deixar una bicicleta i veuràs una pantalla on s’informa que el teu trajecte ha finalitzat correctament.
- Reservar bicicletes mecàniques: Al mapa principal de l’app smou, amb el teu abonament Bicing actiu i el servei Bicing seleccionat a la barra inferior de serveis, només hauràs de seleccionar l’estació en la qual vols reservar una bicicleta mecànica i clicar “Reserva”, podràs fer-ho si hi ha prou bicicletes a l’estació. Un cop confirmada la reserva, tens 5 minuts per agafar la bicicleta.
- Funció rutes: Al mapa principal de l’app smou clicant el botó “Ruta” (situat a la part superior esquerra de la pantalla) accediràs a la funció de rutes amb Bicing. Hauràs de definir els punts d’inici i destí (prement sobre el mapa o escrivint) per tal quesmou generi la ruta amb Bicing segons les teves preferències. Pots modificar les preferències de ruta (tipus i distància caminant) a l’apartat “configuració” (part superior dreta de la pantalla) dins de la funció de rutes o a la configuració del servei Bicing a l’apartat "Serveis".
Com visualitzo la disponibilitat en temps real al mapa?
Amb smou, podràs visualitzar la disponibilitat de bicicletes en les estacions Bicing d’una manera molt més senzilla i sense haver d’aplicar filtres.
Les icones de les estacions mostren amb 3 colors tota la informació:
- En vermell la quantitat de bicicletes mecàniques
- En blau la quantitat de bicicletes elèctriques
- En gris la quantitat d’espais disponibles
La informació s’actualitza automàticament en un temps aproximat de 30 segons, no obstant això, pots actualitzar la disponibilitat manualment amb el botó d’actualitzar.
Puc veure quant de temps porto de desplaçament?
Amb l’app smou pots consultar l’hora d’inici del teu trajecte en curs. Quan agafis una bicicleta (via app, targeta o NFC) i consultis l’app smou, veuràs que a la pantalla principal hi ha una llima amb la informació del trajecte en curs (hora inicial del trajecte), pots obtenir més informació sobre el trajecte en curs si fas clic sobre la llima. S’obrirà el tiquet de trajecte en curs, que conté més informació, com ara el tipus de bicicleta, l’estació inicial i la tarifa que s’aplicarà al trajecte.
Com puc realitzar els tràmits relatius a la meva subscripció Bicing?
Accedint a la Zona d’usuaris del web d’smou podràs fer tots el tràmits relacionats amb el teu abonament Bicing. Només hauràs d’accedir a Bicing a l’apartat “Serveis” i trobaràs tots els tràmits organitzats en apartats:
- Abonament: informació de la subscripció, canvi d’adreça d’enviament de targeta Bicing i canvi de targeta bancària per a tot smou.
- Subscripció: modificar l’autorenovació i canviar de tarifa.
- La meva targeta Bicing: activar, blocar o demanar un duplicat de la targeta Bicing.
Com puc utilitzar el meu abonament Bicing amb l’app smou?
Si ja eres usuari Bicing, podràs utilitzar el servei amb totes les millores dins l’app smou. Per fer-ho, hauràs de realitzar un procés de vinculació de comptes que només trigarà uns minuts.
- Si no tens compte smou, pots accedir al procés per crear un usuari smou amb totes les dades de la teva subscripció Bicing actual fent clic aquí. En realitzar aquest procés confirmes el teu e-mail i t’assignaràs una contrasenya per accedir a smou. Podràs continuar accedint a l’app Bicing però, si has canviat de contrasenya durant el procés, hauràs d’accedir-hi amb l’anterior.
- Si ja tens compte smou, només hauràs d’accedir-hi via web o app i clicar el botó “Vincular” que trobaràs a la pantalla inici (Z.Usuaris web) o a l’apartat Bicing dins la secció serveis (App).
Què passa si no vinculo la meva subscripció Bicing a smou? I si no utilitzo l’app smou?
Podràs continuar utilitzant el servei amb targeta o amb l’antiga app Bicing durant un temps, però a partir del 30 de novembre del 2020 l’app Bicing deixarà d’estar operativa.
Com que la zona d’usuaris Bicing passa a integrar-se dins la Zona d’Usuari smou (web), si necessites fer qualsevol tràmit relatiu a la teva subscripció o actualitzar la teva targeta bancària, caldrà que hagis vinculat la teva subscripció Bicing a smou.
Com vinculo el meu compte Bicing a smou?
És molt fàcil i només trigaràs uns minuts.
- Si no tens compte smou, pots accedir al procés per crear un usuari smou amb totes les dades de la teva subscripció Bicing actual fent clic aquí.En realitzar aquest procés confirmes el teu e-mail i t’assignaràs una contrasenya per accedir a smou. Podràs continuar accedint a l’app Bicing, però si has canviat de contrasenya durant el procés hauràs d’accedir-hi amb l’anterior.
- Si ja tens compte smou, només hauràs d’accedir-hi via web o app i clicar el botó “Vincular” que trobaràs a la pantalla inici (Z.Usuaris web) o a l’apartat Bicing dins la secció serveis (App).
Puc seguir jugant al Joc Bicing? Perdré els meus punts?
Per accedir al Joc Bicing hauràs d'utilitzar les credencials d'accés de l'app smou. Si encara no has fet el procés de canvi a l'app smou hauràs de fer-ho per poder accedir a l'app del Joc Bicing, no perdràs els punts que es generin amb els teus viatges encara que no hagis canvia a smou i els teus premis bescanviats es conservaran.
Targeta Bicing
Activació de la targeta
És el primer pas per començar a fer Bicing. Podràs fer-ho a la zona d’usuaris Smou via web, en la secció “La meva targeta Bicing” dins de Bicing a l’apartat “serveis”.
- Primera activació: El període d’abonament és d’un any i comença a comptar des del moment del pagament de l’abonament.
- Activació targeta blocada: Si actives novament una targeta blocada anteriorment pots tornar a fer ús del servei Bicing de manera immediata.
Mentre arriba la teva targeta pots utilitzar l'app Smou per agafar bicicletes en el nou servei Bicing.
Degut a la situació actual, els temps de recepció de la targeta Bicing es poden veure afectats.
Bloqueig de la targeta
Amb aquesta opció la teva targeta actual quedarà inoperativa i no podrà ser emprada per agafar una bicicleta. Podràs realitzar aquest tràmit a la zona d’usuaris Smou via web, a la secció Bloquejar targeta en “La meva targeta Bicing” dins de Bicing a l’apartat “serveis”.
Mentre la teva targeta està blocada pots utilitzar l'app Smou per agafar bicicletes en el nou servei Bicing.
Degut a la situació actual, els temps de recepció de la targeta Bicing es poden veure afectats.
Duplicat de la targeta
Podràs realitzar aquest tràmit a la secció “Demanar un duplicat”dins “La meva targeta Bicing” a l’apartat "Serveis" dins la Zona d’Usuari web d’Smou.
Amb aquesta opció, la targeta antiga quedarà anul·lada i es processarà la tramesa d’una nova targeta. És un procés irreversible. El cost d’emissió i enviament d’una nova targeta és de 4,54€ (IVA inclòs). La nova targeta serà enviada, en un termini aproximat de 10 dies, a l’adreça d’enviament que consta a la nostra base de dades. Si us plau, revisa que sigui correcta accedint a l’apartat “La meva adreça” dins de “Dades de l’abonament” al servei Bicing dins la teva “Zona d’usuari Smou” al web.
Si en 10 dies no has rebut la nova targeta, pots posar-te en contacte a través del telèfon d’incidències. Quan l'hagit rebut, hauràs de procedir a activar-la a través de l’opció Activar targeta dins La meva targeta Bicing.
Recorda que mentre la teva targeta arriba pots utilitzar l'app Smou per agafar bicicletes en el nou servei Bicing
Degut a la situació actual, els temps de recepció de la targeta Bicing es poden veure afectats.
Què puc fer si he perdut o m’han robat la targeta?
Si has perdut la targeta, pots bloquejar-la i quedarà inoperativa, no podrà ser emprada per agafar una bicicleta. En cas que la trobis de nou, pots tornar a activar-la des de l’apartat "Activar targeta" dintre de la zona d’usuari Smou via web (accedint al servei Bicing -> “la meva targeta Bicing”).
En cas de no trobar-la, caldrà que demanis un duplicat de targeta per fer ús del servei Bicing novament.
Recorda que una vegada realitzis la sol·licitud, la teva targeta antiga quedarà blocada automàticament i no podrà ser utilitzada. El cost d'emissió i enviament d'una nova targeta és de 4,54 € (IVA inclòs).
La nova targeta serà enviada, en un termini aproximat de 8 dies, a l’adreça d’enviament que consta a la nostra base de dades. Si us plau, revisa que sigui correcta accedint a l’apartat “La meva adreça” dins de “Dades de l’abonament” al servei Bicing dins la teva “Zona d’usuari Smou” al web.
Si en 10 dies no has rebut la nova targeta, pots posar-te en contacte a través del telèfon d’incidències. Quan l'hagis rebut, hauràs de procedir a activar-la a través de l’opció Activar targeta dins La meva targeta Bicing a la Zona d’usuaris Smou.
Recorda que mentre la teva targeta arriba pots utilitzar l'app Smou per agafar bicicletes en el nou servei Bicing
Degut a la situació actual, els temps de recepció de la targeta Bicing es poden veure afectats.
Què passa si se’m caduca la targeta de dèbit/crèdit amb la que m’he abonat al Bicing, o bé la canvio per una nova?
L'abonament Bicing està associat al número de la targeta de crèdit/dèbit amb la que t’has abonat al servei. En cas que aquesta caduqui, o bé es renovi per algun motiu, cal actualitzar les dades de la targeta accedint a l’apartat “Compte” dintre de la Zona d’usuaris Smou.
Quant temps triga en arribar la targeta d’abonat/da al meu domicili?
Triga un màxim de 10 dies. T’arribarà conjuntament amb el pack de benvinguda. Si transcorreguts 10 dies no has rebut la nova targeta, pots posar-te en contacte a través del telèfon d’incidències, per tal de verificar que la teva adreça sigui correcta i sol·licitar un nou enviament.
Degut a la situació actual, els temps de recepció de la targeta Bicing es poden veure afectats.
Puc utilitzar immediatament la targeta d’abonat/da quan la rebi al meu domicili?
No, prèviament has d'activar-la a través de la Zona d’usuari Web d’Smou.
Mentre la teva targeta arriba pots utilitzar l'app Smou per agafar bicicletes en el nou servei Bicing.
Degut a la situació actual, els temps de recepció de la targeta Bicing es poden veure afectats.
No has rebut la teva targeta?
Si transcorreguts 10 dies hàbils des de la teva sol·licitud no has rebut la targeta Bicing, pots posar-te en contacte a través del telèfon d’incidències, per verificar que la teva adreça és correcta i sol·licitar un nou enviament.
Degut a la situació actual, els temps de recepció de la targeta Bicing es poden veure afectats.
Com funciona Bicing?
Quines són les característiques de les bicis mecàniques?
Trobaràs tota la informació relativa a les noves bicicletes mecàniques a l'apartat El nou servei Bicing
Quines són les característiques de les bicis elèctriques?
Trobaràs tota la informació relativa a les noves bicicletes elèctriques a l'apartat El nou servei Bicing
Com inicio el servei amb una bici mecànica?
En el nou sistema podràs escollir quina bicicleta vols. Per desbloquejar-la, hauràs de passar la targeta per l’ancoratge de la bicicleta escollida (sense utilitzar el quiosc) o escanejar el codi QR de la bicicleta des de l’app Smou. Espera que el llum groc es torni verd i retira la teva bici.
Tens 3 minuts per comprovar l’estat de la bicicleta i, si no el consideres correcte, pots retornar-la i agafar-ne una altra sense haver d’esperar 10 minuts.
Com inicio el servei amb una bici elèctrica?
El procediment és el mateix que per la bicicleta mecànica:
En el nou sistema podràs escollir quina bicicleta vols. Per desbloquejar-la, hauràs de passar la targeta per l’ancoratge de la bicicleta escollida (sense utilitzar el tòtem) o escanejar el codi QR de la bicicleta des de l’app Smou. Espera que el llum groc es torni verd i retira la teva bici.
Tens 3 minuts per comprovar l’estat de la bicicleta i, si no el consideres correcte, pots retornar-la i agafar-ne una altra sense haver d’esperar 10 minuts.
Un cop tinguis la teva bicicleta elèctrica, activa l’assistència a la pedalada en el botó situat al manillar i gaudeix del teu trajecte.
Com retorno la bici?
Després d'utilitzar la bicicleta, has de tornar-la a l'estació més propera al teu destí, no has de deixar-la mai al carrer.
Apropa la bicicleta a un ancoratge disponible (sense llum vermell), empeny-la fins que l’estació la detecti (llum groc) i espera la confirmació de l’ancoratge (llum verd).
Un cop retornada, hauràs de comprovar l’ancoratge de les noves bicicletes introduint la targeta al lector del quiosc de l’estació, o bé consultant l’app smou.
Què passa quan no hi ha espais disponibles en una estació per a tornar la bicicleta?
Si vols deixar una bicicleta i l’estació està plena, pots introduir la teva targeta al lector del quiosc de l'estació i t’indicarà quines estacions properes tenen disponibilitat i et donarà 10 minuts extra gratuïts en el trajecte en curs o bé seleccionar l’opció que apareixerà al mapa principal de l’app Smou.
Què passa quan no hi ha bicis disponibles en una estació?
El Bicing disposa d’un servei de distribució de bicicletes que les reparteix entre les diferents estacions segons uns estudis que intenten ajustar l’oferta i la demanda. No obstant, el Bicing és un servei limitat i compartit i, per aquest motiu, és possible que a certes hores i en certes zones no trobis bicicletes. Si veus que hi ha bicicletes a l’estació però el sistema no te’n lliura cap, és degut a que són bicicletes avariades que estan a l’espera de ser reparades pels serveis de manteniment.
Quant de temps puc utilitzar la bicicleta de manera continuada?
Pots utilitzar-la un període màxim de 2 hores. L'ús de la bicicleta es fracciona en períodes de 30 minuts fins a 2 hores. Depenent de la modalitat de tarifa i bicicleta escollida cada fracció de temps te un preu, pots consultar-los aquí.
Què és el rebut electrònic?
Disposes d'un comprovant electrònic o rebut que pots consultar (i imprimir) a l’Historic de tikets a la teva Zona d’usuaris Smou (web i app)
Com accedeixo a les estacions de bicis elèctriques?
Ara les bicicletes elèctriques compartiran estacions amb les bicicletes mecàniques i ja no estaran ubicades dintre dels aparcaments. Pots consultar la disponibilitat de bicicletes mecàniques i elèctriques al mapa de disponibilitat de la web i a l’app Smou.
Condicions
A partir de quina edat està permesa la utilització del servei?
El servei està permès a majors de 16 anys.
Les persones que tinguin entre 16 o 17 anys necessitaran una targeta bancària compatible amb el protocol de compres segures per Internet i aportar els següents documents durant el procés d'alta a la zona d’usuaris Smou via web:
- autorització signada pel seu pare / mare o tutor legal
- Original o fotocòpia de l'DNI o NIE del Menor i del tutor/a legal que realitza l'alta.
- Original o fotocòpia del llibre de família o partida de naixement.
- Condicions d'Ús del servei signades pel tutor legal
Atenció al client revisarà la validesa dels documents amb la major rapidesa possible i comunicarà per email a l'usuari com continuar amb el procés d'alta.
Disposa Bicing d'algun tipus d'assegurança?
Sí. Amb l’abonament anual del Bicing hi ha una assegurança de responsabilitat civil pels danys que qualsevol element, equip o abonat/da de Bicing puguin provocar a un tercer, així com danys que pugui fer-se l'abonat/da. A més, el Bicing posa a disposició dels abonats/des una cobertura de reclamació a tercers identificats pels danys soferts. Aquesta cobertura està subjecta a uns límits i condicions. No serà d’aplicació per a les reclamacions dirigides contra les empreses i institucions directament relacionades amb el sistema Bicing.
Que haig de fer si tinc un accident?
Els Punts d’Atenció Ciutadana B:SM només realitzaran tràmits presencials amb cita prèvia. Si tens dubtes sobre el tràmit, pots resoldre’ls al telèfon 93 887 50 34.
Si has patit un accident fent ús del servei, cal que ho comuniquis al servei mitjançant el formulari de l'apartat contacte. Un cop presentada la notificació d’accident, serà la companyia asseguradora qui gestioni el cas.
Com em dono de baixa del servei?
Per donar-te de baixa existeix l'opció modificar la renovació automàtica en la qual pots gaudir fins l’últim dia de l’abonament del servei i un cop finalitzat no es renova automàticament. Per a fer-ho només has d’anar a l’apartat Tràmits de la subscripció dins l’apartat serveis a la zona d’Usuari Smou del web.
Quan finalitza la meva responsabilitat sobre la bicicleta?
Com a abonat/da ets responsable de la bicicleta des del moment que l’agafes en una estació fins el moment que la deixes correctament ancorada en una altra estació o a la mateixa. És la teva obligació comprovar la correcta devolució, introduint la targeta pel lector del quiosc de l’estació o consultant l’app Smou, després de cada ús.
Què faig si em roben la bicicleta?
Els Punts d’Atenció Ciutadana B:SM només realitzaran tràmits presencials amb cita prèvia. Si tens dubtes sobre el tràmit, pots resoldre’ls al telèfon 93 887 50 34.
En cas que et robin la bicicleta, disposes de 2 hores per anar a una comissaria i posar la denúncia corresponent. Hauràs de lliurar l'original d'aquesta denúncia tant aviat com puguis al Punt d'Atenció Ciutadana amb cita prèvia,on avaluaran el teu cas i et desblocaran la targeta, si correspon.
Estic obligat a passar la targeta pel lector després de cada ús?
Sí, i així consta a les Condicions d’Ús del Servei. Un cop ancorada la bicicleta, has d’introduir la targeta al lector de l’estació per tal d’assegurar-te que has tornat la bicicleta correctament. A la pantalla de l'estació t'apareixerà el missatge: "No tens cap bicicleta en ús. S’ha realitzat la devolució correctament.". En cas que hi hagi alguna incidència, t'apareixerà el missatge: “Actualment tens una bicicleta en ús" i hauràs de posar-te en contacte a través del telèfon d’incidències, on resoldran el teu cas.
També pots realitzar aquesta acció mitjançant l’app Smou: consultant l’app després de cada trajecte estaràs informat de l’estat del teu viatje. Si has retornat la bicicleta correctament l’app et retornarà les dades d’inici i final del teu últim trajecte, en el cas que la bicicleta hagi quedat malament ancorada, a la pantalla principal se t’indicarà que tens un trajecte en curs i hauràs de posar-te en contacte a través del telèfon d’incidències, on resoldran el teu cas.
Com puc canviar de tarifa?
Podràs canviar de tarifa en l'apartat Tràmits de subscripció / Canviar la meva tarifa dintre del servei Bicing a la Zona de Usuaris Smou, 30 dies abans que finalitzi l'abonament vigent i s'aplicarà en el següent abonament, encara que el cobrament de la subscripció es farà en aquell moment.
Informació
Quin és l’horari del servei Bicing?
El Nou Bicing funciona durant 24 hores tots els dies de l’any.
Quin horari tenen els telèfons d’atenció telefònica de Bicing?
Per incidències relacionades amb el Nou servei Bicing al 900 31 55 31 o al 93 707 89 00 t’atendrem 24 hores, els 365 dies de l’any.
Qui són els supervisors del Bicing i quina és la seva funció?
Els supervisors del Bicing són personal autoritzat pel servei, encarregats de donar assistència als abonats/des amb l’objectiu de vetllar pel bon funcionament del servei.
Aquest personal disposa de la corresponent acreditació com a supervisors del servei.
En el contracte que els abonats subscriuen amb B:SM s’indica expressament que es coneix i s’accepta la figura del supervisor del servei, així com que es comprometen a col·laborar amb les seves funcions.
Els serveis realitzats per aquests supervisors ajuden, en tot cas, a millorar el funcionament del Bicing, i realitzen una tasca personalitzada in situ d’assessorament a l’abonat/da en relació a l'ús del servei.
Quan es col·locaran les noves estacions Bicing?
A partir del 18 de novembre i fins el mes d’octubre del 2020 es col·locaran 95 estacions Bicing que augmentaran el parc d’estacions actual.
Aquestes estacions s’ubicaran en zones on cal reforçar la xarxa d’estacions actual i en zones on actualment no hi havia estacions per tal de donar cobertura a més part de la ciutat.
Un cop l’estació estigui col·locada en la seva nova ubicació entrarà en funcionament uns 60 dies després, quan s’hagin realitzat les comprovacions de funcionament i legalitzacions elèctriques corresponents.
Bicing elèctric
Com accedeixo a les estacions de bicis elèctriques?
Ara les bicicletes elèctriques compartiran estacions amb les bicicletes mecàniques i ja no estaran ubicades dintre dels aparcaments. Pots consultar la disponibilitat de bicicletes mecàniques i elèctriques al mapa de disponibilitat de la web i a l’app Smou.
He de contractar una tarifa diferent per utilitzar les bicicletes elèctriques?
No cal, pots utilitzar les bicicletes elèctriques amb qualsevol de les dues tarifes disponibles al servei. Només has de localitzar una bicicleta elèctrica a l’estació i apropar-te per desbloquejar-la. Per retornar-la pots fer-ho a qualsevol ancoratge disponible. Has de tenir en compte que les tarifes per ús de les bicicletes elèctriques varien respecte les mecàniques, pots consultar-les aquí.
Com puc reconèixer les bicicletes elèctriques?
Encara que el xassís de les bicicletes sigui comú, les podràs reconèixer fàcilment per un símbol elèctric en el parafang i en la cistella.

Com puc saber on trobar les bicicletes elèctriques?
Per saber on trobar-les has de consultar els mapes de disponibilitat de la web i l’app Smou. Al fer clic sobre la icona de l’estació concreta es mostrarà el nombre exacte de bicicletes de cada tipus que hi han.
Dintre de l’app Smou podràs veures ràpidament quin tipus de bicicletes hi ha a cada estació segons els colors que apareixin:
- Vermell: mecàniques
- Blau: elèctriques
Com inicio el servei amb una bici elèctrica?
El procediment es el mateix que per la bicicleta mecànica:
En el nou sistema podràs escollir quina bicicleta vols. Per desbloquejar-la hauràs de passar la targeta per l’ancoratge de la bicicleta escollida (sense utilitzar el tòtem) o escanejant el codi QR de la bicicleta des de l’app Smou. Espera que el llum groc es torni verd i retira la teva bici.
Tens 3 minuts per comprovar l’estat de la bicicleta, i si no el consideres correcte retornar-la i agafar una altra sense haver d’esperar 10 minuts.
Un cop tinguis la teva bicicleta elèctrica només hauràs de començar a pedalar i gaudir del trajecte.
Com puc saber el nivell de bateria de les bicis?
L’indicador situat en el manillar de la bicicleta s’encendrà quan premis el botó i podràs veure el nivell de bateria de la bicicleta. L’estació et donarà sempre bicicletes carregades per a que puguis fer el trajecte.
Reserva de bicicletes
Com es pot reservar bicicletes?
En primer lloc has d’entrar a la app Smou mitjançant l’email i la teva contrasenya (que utilitzes per accedir a la zona d’usuari Smou).
Seleccionant l’estació en la qual vols reservar la bicicleta apareixerà l’opció de reserva. Escull tipus de bicicleta mecànica o elèctrica. Un cop acceptada la reserva no pot ser cancel·lada.
A partir del moment que es fa efectiva, tens 5 minuts per anar a buscar una bicicleta a l’estació seleccionada.
Un cop a l’estació pots retirar qualsevol bicicleta del tipus seleccionat (mecànica o elèctrica) de les que trobis disponibles (led en taronja o sense il·luminar).
Quant costa el servei de reserva?
La reserva no tindrà cap cost per als usuaris però hi haurà una limitació de 3 reserves al dia per usuari.
Quines son les normes de la reserva?
Un cop a l’estació l’usuari podrà escollir bicicleta entre les ancorades que siguin del tiipus que ha reservat (mecànica o elèctrica).
Quan en una estació altres usuaris hagin agafat bicicletes no reservades i només quedin les que han estat reservades les bicis passaran a estar blocades per als usuaris que no hagin reservat i s’indicarà amb el led groc que son bicicletes per als usuaris que si hagin fet la reserva.
Hi haurà una limitació de 3 reserves al dia per usuari.
El temps de reserva serà de 5 minuts, si passat aquest temps l’usuari no ha anat a l’estació a retirar cap bici la reserva quedarà cancel·lada.
Si l’usuari no executa 3 reserves en un període d’un mes (es a dir demana la reserva per la app però no va a buscar la bicicleta en els 5 minuts establerts) no podrà utilitzar el servei de reserva durant 30 dies.